هکرهای ایرانی (قسمت دوم)
بنام خدای هکرهاهک وامنیت
هکرهای ایرانی (قسمت دوم)

بله و اين اتفاق عجيبي نيست. هكرها وقتي موفق به هك كردن سايتي مي شوند نام گروه‌شان را آنجا ثبت مي‌كنند. الان در دنيا ما به عنوان يك گروه از هكرها شناخته شده‌ايم. زماني كه سايت‌هاي دانماركي و اسرائيلي را هك كرديم، در دنيا رتبه پنجم را بين هكرها داشتيم ولي بعد از آن 2 سال هيچ سايتي را هك نكرديم و حالا رتبه يازدهم هستيم.

قسمت دوم

پس به عنوان يك گروه از هكرها شناسايي شده‌ايد؟

 

 

صفحه هک شده سايت‌هاي عربي

به هر حال هك نوعي بازي است و ريسك دارد. ممكن است بالاخره جايي مشكلي پيش بيايد.

چرا 2 سال فعاليتي در زمينه هك نداشتيد؟

 

 

 

مرجعي براي اين قضيه وجود ندارد. هكرها قانون خودشان را دارند. خودشان تعيين مي‌كنند كه چه كساني هكر مثبت هستند و چه كساني هكر منفي. بدون شك كشف حفره‌هاي امنيتي و نقاط ضعف وب سايت‌ها يك كار مثبت است. يك هكر ممكن است حفره‌ها را پيدا كند و از اين كشف سوء استفاده كند. يكي هم ممكن است حفره‌ها را گزارش دهد و به رفع نقاط ضعف سيستم كمك كند. همين واكنش‌هاي متفاوت است كه باعث مي شود هك كردن سايت‌ها هم حركتي مثبت باشد و هم حركتي منفي و مخرب.

هيچ قانوني در دنيا براي برخورد با هكرها وجود دارد؟

 

 

 

در سطح دنيا قانون‌هايي وجود دارد ولي هكرها هميشه با اسم مستعار كار مي‌كنند و هيچوقت از اسم خودشان استفاده نمي‌كنند. هيچ گروهي از هكرها دفتر ندارند و فعاليت رسمي انجام نمي‌دهند. در كشورهاي خارجي اگر هكر نتواند ردپاي خود را پاك كند، به وسيله IP و موارد فني ديگر پيدايش مي‌كنند و دستگير مي شود. در كشورهاي ديگر حتي هكرها به جرم هك كردن زنداني مي شوند.

من پاسخ سوالم را نگرفتم. بالاخره قانوني براي برخورد با هكرها وجود دارد يا نه؟ صاحب سايتي كه هك شده مي‌تواند از هكر شكايت كند؟

 

 

 

بله. بين هكر يك شبكه بانك كه قصد دزدي دارد و هكري مي‌خواهد حفره‌هاي سيستم را كشف كند تفاوت وجود دارد. با هكرهايي كه كار مثبت انجام مي‌دهند، معمولاً برخورد قانوني نمي‌شود و كسي دنبال آنها نيست ولي با هكرهايي كه هدف‌هاي منفي دارند برخورد قانوني مي‌شود. سابقه داشته كه بعضي از هكرهاي معروف 8 تا 10 سال يا حتي بيشتر زنداني شده‌اند.

فرقي هم بين هكرهايي كه با هدف كمك به رفع مشكل‌هاي امنيتي هك مي‌كنند و هكرهايي كه قصد سوء استفاده دارند، قائل مي‌شوند؟

 

 

هکر

بله. تشويق هم هست. بسياري از كمپاني‌هاي بزرگ دنيا وقتي حفره‌هاي سايت‌شان توسط هكرها كشف مي‌شود، آنها را استخدام مي‌كنند تا در بحث امنيت از آنها استفاده كنند.

كسي هكرها را تشويق هم مي‌كند؟

 

 

 

در ايران چند سالي است كه قرار است كميته‌اي در ارتباط با جرم‌هاي رايانه‌اي تشكيل شود ولي هنوز اين اتفاق نيفتاده. در‌حال‌حاضر چون ما در ايران هستيم خارجي‌ها نمي‌توانند در مورد ما پيگرد قانوني داشته باشند.

در ايران چطور؟ هيچ مرجع قانوني براي برخورد با هكرها وجود دارد؟

 

 

 

سايت ناسا.

مهمترين سايتي كه هك كرده ايد چه سايتي بوده؟

 

 

 

بين هكرها اصطلاحي به نام Victim وجود داردVictim. يعني قرباني هكر. ناسا سنبل تكنولوژي است و به همين دليلVictim خوبي به حساب مي‌آيد. هك كردن سايت ناسا براي هكرها باعث افتخار است.

با چه هدفي اين كار را كرديد؟ چرا ناسا؟

 

 

 

هر دو. گاهي سراغ Aplicationها مي‌رويم و گاهي هم سراغ سرورها. وقتي از راه سرور وارد عمل مي‌شويم كل صفحه تغيير مي‌كند. براي مثال كاري كه با وب دانماركي كرديم از راه سرور بود. در مواردي كه سراغ Aplicationها مي‌رويم در اصطلاح هك از راه باگ‌ها و حفره‌هايي كه در سيستم وجود دارد انجام مي‌شود. در اين موارد مشكلي در برنامه نويسي وجود دارد و كسي كه برنامه را نوشته در كارش نقص وجود داشته ولي در مواردي كه سراغ سرور مي‌رويم اگر سيستم‌هاي هك شده را اسكن كنيد، هيچ باگ امنيتي وجود ندارد. در اين موارد نقص كار بيشتر در سرويس‌هاست و به كمپاني سازنده سيستم عامل‌ها بستگي دارد.

اجازه بدهيد كمي هم برويم سراغ مسائل فني؛ گروه شما بيشتر Aplicationها را مورد حمله قرار مي دهد يا سرورها را؟

 

 

معمولاً يك بار كه هك كنيم و ثبت شود كافي است ولي در سايت‌هاي دانماركي تا 3 روز اجازه نداديم سايت را تغيير دهندUsername .وPassword آنها را عوض كرديم و در آن 3 روز شايد 7 يا 8 بار سايت را تغيير داديم. در واقع اين دست هكر است. مي‌توانيم دسترسي را به سيستم نگه داريم و به صاحبان سايت اجازه ندهيم سايت را درست كنند.

وقتي سايتي را هك مي‌كنيد به آن برمي‌گرديد يا نه؟

 

 

 

در اين پروژه ما به 4 سرور عربي نفوذ كرده و چهره سايت‌هاي مهمي از كشورهاي عربي را كه روي اين سرورها قرار داشتند، تغيير داديم و صفحه‌اي با نقشه ايران و نام خليج فارس جاي آن گذاشتيم. اين 100 سايت روي 4 سرور مختلف با سيستم عامل‌هاي ويندوز 2003 بودند.

100 سايت عربي كه بتازگي هك كرديد، بيشتر از راه سرور هك شدند ياAplication ؟

 

 

 

در وب سايت‌هايي كه نام خليج عرب را علني استفاده كرده بودند، صفحه اول را تغيير داديم ولي در بقيه سايت‌ها صفحه‌هاي ديگر را عوض كرديم.

صفحه اول را تغيير داديد يا صفحه‌هاي ديگر را؟

 

 

 

فايل اصلي بعضي از سايت‌ها با نام Index را عوض نكرده‌ايم و تنها فايلي با نام Ashiyane روي اين سايت‌ها قرار داده‌ايم. همه اين سايت‌ها را در سايت بين المللي Zone-H ثبت كرديم.

براي جلوگيري از سريعتر متوجه شدن مسئولان سرورها چه كاري انجام داديد؟

 

 

 

نکته: هكرهاي كلاه سفيد متخصصان كامپيوتر و آشنا به فناوري اطلاعات مي باشند و هدفشان از نفوذ به سيستم‌هاي كامپيوتري كشف عيوب امنيتي در سيستم و بر طرف نمودن آنها است، نه سوء استفاده . به عبارت ساده تر ، كلاه‌سفيدها براي اين كار بايد مانند هكرهاي كلاه سياه عمل كنند تا بتوانند ضعف‌هاي سيستم را (براي جلوگيري از حملات کلاه سياه‌ها) كشف كنند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






توسط کمال محمودی | لينک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

Template By : www.TakTemp.com


hackamniat

کمال محمودی

hackamniat

http://hackamniat.lxb.ir

بنام خدای هکرهاهک وامنیت

هکرهای ایرانی (قسمت دوم)

بنام خدای هکرهاهک وامنیت

به وبلاگ من خوش آمدید

بنام خدای هکرهاهک وامنیت

قالب بلاگفا

قالب پرشين بلاگ

قالب وبلاگ

Free Template Blog